Прес-служба Нормативна база Роз’яснення законодавства Пошук
 
Головна сторінка
Служба
Положення
Завдання
Керівництво
Структура
Планування роботи
Колегія
Історія створення
Вакантні посади
Діяльність Служби
Наглядова діяльність
Регуляторна діяльність
Громадська рада
Консультації з громадськістю
Доступ до публічної інформації
Звернення громадян
Запобігання проявам корупції
Міжнародна діяльність
Ринковий нагляд
Довідкова інформація
Адміністративні послуги
Методична допомога інспектору
Покажчик НПАОП (01.04.2013)
Реєстри
Звітні документи
Контактна інформація
Центральний апарат
Територіальні управління
Експертно-технічі центри
Телефонна "гаряча лінія"
Телефони довіри
Тематичні видання
 
 

Офіційне представництво Президента України

Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України

 


Кращий працівник Держгірпрoмнагляду
Переглянути результати голосування.
 
     
 
Стан промислової безпеки в металургії, машинобудуванні, енергетиці, будівництві та котлонагляді Надрукувати Надіслати ел. поштою
06.02.07

Стан промислової безпеки в металургії, машинобудуванні, енергетиці, будівництві та котлонагляді протягом 2006 року

Металургія

У 2006 році рівень смертельного травматизму в металургійній галузі знижено, але підвищився рівень загального травматизму на сім відсотків внаслідок отруєнь працівників феросплавним (20 осіб), доменним (6) газами та парами бензолу (6).

Причини: З кожним роком на підприємствах металургійної галузі знижується виробнича дисципліна.

Пріоритетним напрямком в здійсненні державного нагляду повинен бути рішучий вплив на рішення власників металургійних та спеціалізованих підприємств, які виконують ремонтні роботи на підприємствах металургійної галузі, щодо інвестування заходів, які підвищать рівень промислової безпеки  та охорони праці на виробництві.

Машинобудування

Травматизм на підприємствах машинобудівельної галузі знижено, однак слід відмітити, що допущено зростання смертельного травматизму на підприємствах Харківської (+4, аварія з літаком за кордоном – 6 осіб), Запорізької (+3), Львівської (+3), Одеської (+2) областей.

На підприємствах значно знижена безпечність устаткування через моральне старіння та фізичне зношення.

Основними причинами нещасних випадків є незадовільна організація роботодавцями безпечного виконання робіт та недостатня якість проведення навчання з охорони праці, незадовільний технічний стан обладнання.

Пріоритетним напрямком в здійсненні державного нагляду в машинобудуванні повинен бути контроль за впровадженням системи управління охороною праці. При цьому увага повинна бути акцентована на дотриманні вимог безпеки:

- під час виконання металообробних та ремонтних робіт;

- на роботах внутрішніх залізничних колій підприємств.

Енергетика

На підприємствах енергетичної галузі, а також в електроустановках споживачів напругою понад 1000 В сталось 38 нещасних випадків зі смертельними наслідками – на 6 випадків більше, ніж у минулому році.

Зростання рівня смертельного травматизму допущено на підприємствах Тернопільської області (дорожньо-транспортна пригода - загинули 6 працівників),  Херсонської, Донецької, Одеської, Закарпатської, Вінницької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Черкаської, Чернівецької областей та АР Крим. При цьому на підприємствах електроенергетичної галузі Мінпаливенерго України сталось 32 нещасні випадки зі смертельними наслідками, що на 13 випадків більше, ніж у минулому році.

З метою покращення стану промислової безпеки та охорони праці в енергетичній галузі управлінням організації державного нагляду в металургії, машинобудуванні, енергетиці, будівництві та котлонагляду протягом 2006 року організовано та проведено комплексні перевірки трьох електростанцій та Національної енергетичної компанії «Укренерго», а також цільові перевірки по чотирьох темах.

Основною причиною травматизму є порушення трудової та виробничої дисципліни.

Пріоритетом у здійсненні державного нагляду в енергетичній галузі Комітет вбачає:

1. Нагляд за виконанням вимог Закону України «Про охорону праці» щодо здійснення відомчого контролю за станом промислової безпеки та  охорони праці на підприємствах енергетичної галузі;

2. Перевірка надійності електропостачання та стану промислової безпеки потенційно небезпечних підприємств.

Одночасно нагляду в енергетичній галузі потрібно продовжувати  здійснення нагляду за веденням оперативної роботи енергопостачальними компаніями, організацією роботи оперативно-виїзних бригад, порядку підготовки та проведення ремонту енергетичного обладнання а також нагляд за технічним станом та безпечною експлуатацією об’єктів соціально-культурного і побутового призначення.

Будівництво

Незважаючи на те, що кількість смертельних нещасних випадків відносно обсягу виконання будівельних робіт продовжує постійно знижуватися, на об`єктах будівництва і будівельних підприємствах сталося 1169 нещасних випадків, у тому числі – 152 зі смертельними наслідками.

У 2006 році обсяги виконання будівельно-монтажних робіт зросли за рахунок тих регіонів, де в останні роки будівництво практично не здійснювалося.  Територіальні управління цих регіонів, маючи про це інформацію, не вжили на належному рівні відповідних заходів, що призвело до зростання травматизму на підприємствах цих регіонів. Зокрема це стосується територіальних управлінь по Вінницькій, Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Миколаївській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій та Черкаській областях. Загалом по цих регіонах цифра зростання рівня травматизму склала +19, а це практично дорівнює зростанню рівня травматизму по Україні +22.

Залишився високим рівень травматизму у будівельних організаціях Київської області та м. Києва – 32 випадки, Донецької – 15, Дніпропетровської –  14, АР Крим –  13.

Причини: Більша частина нещасних випадків трапилася на підприємствах, у яких відсутні дозволи Держгірпромнагляду на початок виконання робіт підвищеної небезпеки, внаслідок ведення робіт без проекту виконання робіт та за відсутності у працюючих  засобів колективного і індивідуального захисту.

Пріоритет в здійсненні державного нагляду в будівництві повинен бути:

1. Нагляд за забезпеченням роботодавцями:

- фінансування заходів з охорони праці відповідно до Закону України «Про охорону праці»;

- наявністю проектно-технічної документації на безпечне ведення будівельно-монтажних робіт та дозволу Держгірпромнагляду на початок виконання робіт підвищеної небезпеки;

- повноти умови угод генпідрядника із субпідрядниками про відповідальність за організацію роботи з охорони праці на об’єкті.

При цьому будівельні майданчики під забудову слід приймати тільки після закінчення підготовчих робіт і складанні акта готовності об'єкта до початку будівництва.

Об’єкти котлонагляду та підйомні споруди

Незважаючи на велику кількість травмованих протягом 2006 року під час експлуатації об’єктів котлонагляду і підйомних споруд та нагляду з питань охорони праці на спеціалізованих підприємствах комунальної енергетики, з монтажу ліфтів вдалося досягти зниження смертельного травматизму на 4 випадки. Протягом року сталося  99 нещасних випадків, під час яких отримали травми 111 працівників, в тому числі 31 зі смертельними наслідками проти 35 у 2005 році.

Однак, як і в попередні роки проблемним питанням залишається старіння парку вантажопідіймальних кранів і ліфтів. Протягом року було виведено з експлуатації фізично зношених та морально застарілих 2006 кранів, з них, як найбільш небезпечних – баштових 184. На виконання Регіональних програм замінено лише 460 ліфтів ( 253 в м. Києві і 117 в Одеській області), це близько 20 % від запланованого, і лише 1 % від тих, що відпрацювали встановлені терміни експлуатації.

Не менш суттєвою проблемою є і питання кваліфікації працівників, які здійснюють обслуговування об’єктів підвищеної небезпеки - таке становище викликане припиненням діяльності закладів професійної освіти та непрестижністю деяких із них. Так, середній вік електромеханіків з обслуговування ліфтів складає 56 років, машиністів кранів – 52.

Пріоритетами  в здійсненні державного нагляду за об’єктам котлонагляду і підйомних споруд мають бути:

- ефективний державний нагляд за веденням будівельно-монтажних робіт з застосуванням баштових кранів і особливо в умовах щільної забудови та правильністю допуску  до роботи працівників, які обслуговують підйомні споруди;

- здійснення контролю за ходом виконання регіональних програм заміни та модернізації ліфтів у житлових будинках на виконання Окремого доручення КМ України від 12.05.2003 р. № 20758 та рішення Всеукраїнської наради «Про стан ліфтового господарства України» від 27.04.2004 р.

- ініціювання розгляду на Радах з безпеки життєдіяльності населення питань:

ходу виконання Регіональних програм модернізації та заміни ліфтів у житлових будинках;

стану ліфтового господарства закладів охорони здоров’я;

відновлення в регіонах професійно-технічного навчання працівників, які обслуговують об’єкти котлонагляду і підйомні споруди.

Наст. >
 
Соціальна реклама

Кращий працівник Держгірпромнагляду 2012
Переглянуть результати конкурсу
Малюнки переможців конкурсу Охорона праці очима дітей - 2012
Переглянуть результати конкурсу
Конкурс на кращий слоган

ОГОЛОШЕНО
Всеукраїнський конкурс «Кращий слоган з охорони праці» серед студентів професійно-технічних та вищих навчальних закладів

28 квітня – Всесвітній день охорони праці

Науково-практичний семінар

РЕКОМЕНДАЦИИ
V международной научно-технической конференции
«Промышленная безопасность и охрана труда-2012.
Проблемы. Перспективы»

Оперативна інформація


Всі новини

 HotLog

Rated by MyTOP

RSS 2.0
 

© 2010 "Держгірпромнагляд України"
При використаннi матерiалiв посилання на Держгірпромнагляд України обовязкове.