Реалізація державної політики в сфері промислової безпеки та охорони праці на 4,5 тис. підприємств хімічної, нафтохімічної та нафтогазопереробної промисловості здійснюється 3 спеціалізованими та 22 регіональними міжгалузевими державними інспекціями.
Державний нагляд здійснюють 69 державних інспекторів (за штатом - 88).
За оперативними даними, ними проведено 11 комплексних, 1344 цільових та 7720 оперативних обстежень виробництв. Призупинено експлуатацію 7776 одиниць обладнання. Накладено 3053 штрафи на працівників на суму 21892 тис. грн.
Впродовж 2005 року запроваджувався режим особливого державного нагляду на виробництвах спецхімії, виробництвах з утилізації звичайних видів боєприпасів, на виробництвах водопровідно-каналізаційного господарства та на ізотермічних сховищах аміаку Одеського припортового заводу.
У 2005 році на виробництвах хімічного комплексу смертельно травмовано 27 (проти 30 за минулий рік) працівників, у тому числі внаслідок падіння з висоти та падіння в технологічні апарати – 7, вибухів – 4, ДТП – 7, при виконанні газонебезпечних робіт - 2, внаслідок пожежі - 2, обрушення несучих конструкцій - 2, утоплення - 1. На об’єктах водопровідно-каналізаційного господарства смертельно травмовано 14 (проти 11) працівників.
Основними причинами нещасних випадків були:
- порушення вимог безпеки при виконанні ремонтних та регламентних робіт;
- відсутність надійних огороджуючих конструкцій;
- порушення Правил дорожного руху.
Стан промислової безпеки.
Підприємства в процесі виробничої діяльності використовують небезпечні хімічні речовини. З них найбільш потенційно небезпечними є 8 виробництв вибухових речовин та утилізації непридатних боєприпасів, 44 великотоннажних виробництва неорганічних речовин (добрива, хлор, аміак, кислоти), 12 нафтопереробних та 5 газопереробних заводів, 11 виробництв продуктів органічного синтезу, понад 2,5тис. об‘єктів, що використовують хлор та аміак, магістральні аміакопровід та етиленопровід.
Знижується рівень безпеки хімічних, нафтохімічних та нафтогазопереробних виробництв, що зумовлено застосуванням застарілих систем протиаварійного захисту, потенційно небезпечних технологічних процесів та ресурсним зношенням основних фондів. Значна частина технологічного обладнання та ряд технологічних процесів не відповідають вимогам безпеки. На виробництвах вибухових речовин застосовуються недосконалі технології та застаріле технологічне обладнання, що не відповідає сучасним вимогам безпеки. Практично немає нормативних документів, що регламентують безпеку виробництв з утилізації звичайних видів боєприпасів. 80% аміачно-холодильних установок знаходяться в незадовільному стані через фізичне та моральне їх старіння, відсутність в Україні виробництва комплектуючих.
Здійснені перевірки достовірності результатів ідентифікації ОПН на хімічних виробництвах. Здійснювалася актуалізація Державного реєстру об”єктів підвищеної небезпеки.
Проводилася робота з удосконалення нормативно-правової бази.
Опрацьовано концепцію створення міжрегіональної інспекції державного нагляду в хімічній промисловості та проект Положення про Придніпровську міжрегіональну інспекцію державного нагляду в хімічній промисловості.
Опрацьовано методику здійснення державного нагляду за безпечною утилізацією твердого ракетного палива ракет РС-22. Опрацьовані зміни та доповнення до підзаконних актів Закону України „Про об’єкти підвищеної небезпеки”.
Здійснені комплексні перевірки стану безпеки виробництв з утилізації звичайних видів боєприпасів на заводах Мінпромполітики України.
Розпочато розробку методики здійснення державного нагляду за станом безпеки виробництв, що здійснюють утилізацію звичайних видів боєприпасів;
Основними пріоритетами наглядової діяльності в енергетиці на 2006 рік залишаються нагляд за:
- станом промислової безпеки виробництв вибухових речовин та виробництв з утилізації звичайних видів боєприпасів;
- промисловою безпекою хлорвикористовуючих та аміаковикористовуючих, а також інших виробництв, де використовуються небезпечні хімічні речовини та обладнання з вичерпаним ресурсом експлуатації;
- дотриманням вимог безпеки під час виконання ремонтних та регламентних робіт на хімічних виробництвах і газонебезпечних робіт на об’єктах водопровідно-каналізаційного господарства;
- розробкою декларацій безпеки об’єктів підвищеної небезпеки та їх страхуванням;
- внесенням змін та доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 р. № 956 „Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки”.
|