Держгірпромнаглядом України постійно вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення та особистий прийом посадовими особами Держгірпромнагляду, недопущення надання неоднозначних та необґрунтованих відповідей, а також за наданням відповідей у встановлений законодавством терміном. Зазначені заходи знаходяться під постійним контролем керівництва Служби.
Для посилення роботи із зверненнями громадян, Управління персоналу, діловодства, контролю та спецроботи щопонеділка надає на апаратні наради інформацію про стан розгляду звернень і скарг громадян, виконавці заздалегідь попереджаються про наближення термінів виконання звернень.
Всебічний аналіз стану організаційної роботи зі зверненнями громадян свідчить, що за 2011 рік Держгірпромнаглядом розглянуто 640 звернень громадян України з них 49 колективних звернень.
67,8 % від загальної кількості звернень, надісланих до Держгірпромнагляду України, надійшло безпосередньо від громадян, 32,2 % – від інших органів державної влади.
Серед звернень громадян до Держгірпромнагляду України 74,2 % складають заяви (клопотання), 25,8 % – скарги. Повторні звернення склали 18,4 %.
Найбільше звернень до Держгірпромнагляду України надійшло з м.Києва та Київської області – 145 звернень (22,6 % від загальної кількості ), Луганської області -39 звернень (6,1 %), Донецької області –37 звернень (5,8 %), Львівської області - 35 звернень (5,5 %), Харківської області –28 звернень (4,4 %), Дніпропетровської області - 21 звернення (3,3 %). Найменше з Чернівецької області – 8 звернень (1,2 % від загальної кількості звернень), Волинської області – 5 звернень (0,8 %).
Основні питання, що порушуються громадянами у зверненнях до Держгірпромнагляду стосуються:
розслідування нещасних випадків та незгоди із змістом складених актів форми Н–1, Н–5, НПВ;
незгоди з висновками комісій з розслідування нещасних випадків;
повторного розслідування нещасного випадку;
неправомірних дій посадових осіб територіальних управлінь;
роз’яснення вимог Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.11 № 1232;
дотримання роботодавцями вимог чинного законодавства з охорони праці.
Всі звернення розглянуті фахівцями структурних підрозділів Держгірпромнагляду України у визначені чинним законодавством терміни та вжиті заходи щодо вирішення порушених питань з суті порушених питань. Для поліпшення стану справ із ретельного розгляду повторних звернень громадян, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей громадянам, керівникам територіальних управлінь Держгірпромнагляду надано доручення щодо необхідності особистої участі в прийомі громадян, у тому числі за місцем проживання дописувачів, викорінення всіх проявів бюрократичної тяганини при розгляді звернень громадян.
На виконання п.4 Указу Президента України Держгірпромнаглядом України постійно забезпечується широке інформування громадськості щодо стану роботи із зверненнями громадян, графіків особистих прийомів.
На офіційному веб-сайті Держгірпромнагляду України (dnop.kiev.ua) створено окрему сторінку, присвячену роботі зі зверненнями громадян. На сторінці розміщено графік особистого прийому громадян посадовими особами Держгірпромнагляду, контактну інформацію територіальних управлінь Держгірпромнагляду, до яких можуть звернутися заявники.
Надання допомоги особам, які звертаються до Держгірпромнагляду здійснюється на безоплатній основі та ґрунтується на принципах законності, гуманізму, дотримання прав людини, доступності, анонімності й конфіденційності, професійності, відповідальності за дотримання етичних та правових норм, відсутності будь-якого політичного, ідеологічного або релігійного тиску на громадян, добровільності у прийнятті допомоги.