Прес-служба Нормативна база Роз’яснення законодавства Пошук
 
Головна сторінка
Служба
Положення
Завдання
Керівництво
Структура
Планування роботи
Колегія
Історія створення
Вакантні посади
Діяльність Служби
Наглядова діяльність
Регуляторна діяльність
Громадська рада
Консультації з громадськістю
Доступ до публічної інформації
Звернення громадян
Запобігання проявам корупції
Міжнародна діяльність
Ринковий нагляд
Довідкова інформація
Адміністративні послуги
Методична допомога інспектору
Покажчик НПАОП (01.04.2013)
Реєстри
Звітні документи
Контактна інформація
Центральний апарат
Територіальні управління
Експертно-технічі центри
Телефонна "гаряча лінія"
Телефони довіри
Тематичні видання
 
 

Офіційне представництво Президента України

Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України

 


Кращий працівник Держгірпрoмнагляду
Переглянути результати голосування.
 
     
 
Рекомендації щодо взаємодії територіальних управлінь Держгірпромнагляду з органами місцевого... Надрукувати Надіслати ел. поштою
08.11.07

Затверджено
Голова Держгірпромнагляду
Сторчак С.О.
8 листопада 2007 р.

РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо взаємодії територіальних управлінь Держгірпромнагляду з органами місцевого самоврядування з питань поліпшення стану промислової безпеки та охорони праці в регіонах

ПЕРЕДМОВА

Відповідно до статті 31 Закону України „Про охорону праці та Положення про Державний комітет з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2006 № 1640, контроль за виконанням функцій державного управління охороною праці органами місцевого самоврядування та координацію їхньої роботи здійснює Держгірпромнагляд.

Необхідність розроблення Рекомендацій щодо взаємодії територіальних управлінь Держгірпромнагляду (далі – територіальні управління) з органами місцевого самоврядування з питань поліпшення стану промислової безпеки та охорони праці в регіонах (далі – Рекомендації) зумовлена низкою питань в організації спільної роботи наглядових органів з органами місцевого самоврядування, а також відсутністю відповідного нормативного регулювання.

Законами України „Про місцеве самоврядування в Україні” та „Про охорону праці” передбачено здійснення органами місцевого самоврядування функцій і повноважень у сфері охорони праці у межах їх компетенції.

Система роботи з районними державними адміністраціями, яким делеговано районними радами свої повноваження з питань охорони праці, практично відпрацьована через координаційні ради з питань безпечної життєдіяльності населення, прийняття доручень та розпоряджень голови райдержадміністрацій тощо. Однак, Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” не передбачено делегування сільськими, селищними радами та радами міст обласного значення державним адміністраціям функцій управління охороною праці. Тому вищезазначені функції мають здійснюватися самими сільськими, селищними радами та радами міст обласного значення відповідно.

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Функції і завдання, які покладені на органи місцевого самоврядування у вирішенні питань з охорони праці та промислової безпеки, визначені статтею 35 Закону України „Про охорону праці”, статтями 30, 34 та 44 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”.

1.2. Рекомендації розроблені з метою поширення досвіду в частині взаємодії територіальних управлінь Держгірпромнагляду з органами місцевого самоврядування з питань поліпшення стану промислової безпеки та охорони праці в регіонах.

1.3. Рекомендації можуть використовуватися під час планування, організації та здійснення спільних заходів територіальних управлінь з обласними, сільськими, селищними, міськими радами та міськими радами міст обласного значення в сфері охорони праці та промислової безпеки.

2. ПРИНЦИПИ І ШЛЯХИ ВЗАЄМОДІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ УПРАВЛІНЬ ДЕРЖГІРПРОМНАГЛЯДУ З ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

2.1. Взаємодія територіальних управлінь та органів місцевого самоврядування базується на принципах:

законності;

гласності;

колегіальності;

поєднання місцевих і державних інтересів;

співробітництва всіх груп соціального партнерства.

2.2. З метою забезпечення ефективної взаємодії з органами місцевого самоврядування територіальним управлінням доцільно визначити структурний підрозділ, на який покладаються функції щодо координації роботи з органами місцевого самоврядування та передбачити в положенні про структурний підрозділ та в посадових інструкціях працівників відповідні завдання та функції з питань взаємодії з органами місцевого самоврядування.

2.3. Для налагодження співпраці з органами місцевого самоврядування територіальні управління можуть:

включати заходи щодо взаємодії з органами місцевого самоврядування до планів роботи територіального управління;

звертати увагу керівництва органів місцевого самоврядування на необхідність дотримання вимог статті 35 Закону України «Про охорону праці» в частині створення в органах місцевого самоврядування структурних підрозділів з охорони праці або призначення спеціаліста з охорони праці;

залучати до співпраці робочі органи виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків, соціальних партнерів.

2.4. Територіальні управління можуть співпрацювати з органами місцевого самоврядування під час підготовки та прийняття їх рішень щодо реалізації законодавства з охорони праці та промислової безпеки та під час забезпечення виконання покладених на них завдань у межах відповідних територій.

Для цього працівники територіальних управлінь беруть участь у:

підготовці та розгляді на сесіях обласних рад питань про стан умов та безпеки праці, рівень виробничого травматизму та професійних захворювань в регіоні та завдання органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо забезпечення здорових і безпечних умов праці;

опрацюванні регіональних (обласних, міських) програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, забезпеченні контролю за їх виконанням, аналізі ефективності впровадження заходів цих програм;

розробці пропозицій керівництву відповідного органу місцевого самоврядування щодо удосконалення діяльності у сфері охорони праці в межах повноважень цього органу;

здійсненні контролю за плануванням, підготовкою та поданням на затвердження сесій обласних та міських рад заходів з охорони праці у складі програм соціально-економічного і культурного розвитку регіонів.

2.5. За результатами аналізу стану охорони праці в регіоні територіальні управління можуть ініціювати надання органам місцевого самоврядування пропозицій:

до цільових регіональних (обласних, міських) програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища;

до плану засідань сесій обласних та міських рад міст обласного значення з питань про стан охорони праці, виробничого травматизму та професійних захворювань;

до заходів щодо забезпечення належного утримання, ефективної і безпечної експлуатації об’єктів житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв’язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, та додержання вимог охорони праці працівниками на вищезазначених об’єктах;

до планів-графіків проведення нарад, конференцій, семінарів, виставок, конкурсів та інших заходів, спрямованих на поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища;

щодо розгляду на сесії ради стану виконання запланованих на попередній рік заходів цільової міської програми поліпшення стану безпеки;

поліпшення стану промислової безпеки, гігієни праці та виробничого середовища з наданням відповідної статистичної/аналітичної інформації тощо;

щодо заохочення певних суб’єктів господарювання за досягнення належного стану охорони праці, зниження рівня або відсутність травматизму і професійної захворюваності, за активну участь у здійсненні заходів щодо підвищення рівня безпеки та поліпшення умов праці.

2.6. Взаємодія територіальних управлінь з органами місцевого самоврядування має відбуватися під час:

здійснення територіальним управлінням державного нагляду за додержанням законодавства з охорони праці працівниками тих суб’єктів господарювання, що належать до сфери державного управління органу місцевого самоврядування;

проведення моніторингу, комплексного аналізу стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища;

аналізу причин аварій і нещасних випадків, розробки заходів щодо запобігання таким випадкам;

організації вивчення та поширення вітчизняного та зарубіжного досвіду з питань охорони праці;

планування, реалізації і підбиття підсумків з нагоди відзначення Дня охорони праці на регіональному рівні.

2.7. Спільними зусиллями може здійснюватися інформування населення через засоби масової інформації про:

стан охорони праці, випадки травматизму, аварії та профзахворювання з аналізом їх причин та вжиті органом місцевого самоврядування профілактичні заходи;

хід виконання цільових регіональних (обласних, міських) програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища;

про результати спільно проведених та про заплановані наради, семінари, конференції, виставки, конкурси тощо з питань охорони праці.

2.8. Спільна робота фахівців територіальних управлінь та органів місцевого самоврядування може знайти свої місце у сприянні:

створенню на підприємствах кабінетів, стендів з охорони праці;

впровадженню у виробництво досягнень науки і техніки, прогресивних і безпечних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту працівників;

співпраці з державними органами і громадськими організаціями під час вирішення актуальних питань охорони праці.

2.9. Територіальні управління Держгірпромнагляду мають контролювати здійснення органами місцевого самоврядування  функцій, передбачених статтею 35 Закону України «Про охорону праці».

Начальник управління
нормативно - правового
та юридичного забезпечення                                      В. Прохоров

  Наст. >
 
Соціальна реклама

Кращий працівник Держгірпромнагляду 2012
Переглянуть результати конкурсу
Малюнки переможців конкурсу Охорона праці очима дітей - 2012
Переглянуть результати конкурсу
Конкурс на кращий слоган

ОГОЛОШЕНО
Всеукраїнський конкурс «Кращий слоган з охорони праці» серед студентів професійно-технічних та вищих навчальних закладів

28 квітня – Всесвітній день охорони праці

Науково-практичний семінар

РЕКОМЕНДАЦИИ
V международной научно-технической конференции
«Промышленная безопасность и охрана труда-2012.
Проблемы. Перспективы»

Оперативна інформація


Всі новини

 HotLog

Rated by MyTOP

RSS 2.0
 

© 2010 "Держгірпромнагляд України"
При використаннi матерiалiв посилання на Держгірпромнагляд України обовязкове.