Реалізація державної політики в сфері промислової безпеки та охорони праці на 334 тис. об’єктах котлонагляду і підйомних спорудах здійснюється 169 державними інспекторами.
Протягом 2005 року під нагляд державних інспекторів котлонагляду і нагляду за підйомними спорудами передано нагляд за підйомниками, на які поширюються вимоги Правил будови і безпечної експлуатації підйомників, буксирних витягів для гірськолижників та атракціонної техніки. За рік здійснено реєстрацію та організовано здійснення державного нагляду за 1400 підйомниками. За участю експертно-технічних центрів створено реєстри механізованих атракціонів, організовано державний нагляд за введенням їх в експлуатацію.
У 2005 році проведено 22375 (проти 26395 у минулому році) обстежень, при цьому було виявлено 252008 (проти 282319) порушень вимог нормативно-правових актів. Заборонялась експлуатація 26907 (проти 30473) об’єктів, притягнено до адміністративної відповідальності 8368 (проти 8529) працівників, у тому числі 1145 (проти 1086) керівників. Значно поліпшилася співпраця з правоохоронними органами щодо подання їм матеріалів на порушників нормативно-правових актів – передано матеріалів на 111 (проти 19) порушників. За результатами перевірок на радах теруправлінь та в інспекціях заслухано 233 (проти 157) керівники.
Протягом 2005 року під час експлуатації об’єктів котлонагляду і підйомних споруд та нагляду з питань охорони праці на спеціалізованих підприємствах комунальної енергетики, з монтажу, обслуговування, ремонту ліфтів, підприємствах-виробниках об’єктів котлонагляду і підйомних споруд, діагностичних організаціях тощо сталося 36 нещасних випадків, під час яких постраждало 39 працівників, у тому числі 35 (проти 42 у минулому році) - смертельно.
З 35 нещасних випадків зі смертельними наслідками 26 сталися під час експлуатації об’єктів котлонагляду і підйомних споруд, 9 випадків під час здійснення ремонтів, монтажу, обслуговування обладнання на підприємствах, які були передані під нагляд інспекторам котлонагляду (підприємства комунальної енергетики, з монтажу, обслуговування, ремонту ліфтів, підприємства-виробники об’єктів котлонагляду і підйомних споруд, діагностичні організації тощо).
У 2005 році допущено підвищення рівня смертельного травматизму на підприємствах Вінницької, Житомирської, Харківської та Херсонської областей. Водночас інспекторами теруправлінь по Вінницькій і Харківській областях знижені приблизно на 20% основні показники наглядової діяльності (кількість виявлених порушень, кількість призупинених робіт, об’єктів, кількість штрафів, накладених на працівників, у тому числі на керівників).
Основними травмуючими факторами були:
- перебування працівників у небезпечній зоні – смертельно травмовано 16 (проти 21) працівників;
- дія рухомих частин машин і предметів - смертельно травмовано 3 (проти 3) працівники;
- ураження електрострумом - смертельно травмовано 3 (проти 2) працівники.
Із 35 загиблих 12 загинули під час ведення будівельно-монтажних робіт та 3 через ураження електрострумом поблизу повітряних ліній електропередачі.
Основними причинами нещасних випадків були:
- утримання у незадовільному технічному стані об’єктів котлонагляду та підйомних споруд;
- порушенням правил безпеки та технологічної дисципліни безпосередньо виконавцями робіт;
- незадовільне виконання відповідальними за безпечне проведення робіт керівниками обов’язків, покладених вимогами Закону України “Про охорону праці” та нормативно-правовими актами з охорони праці.
Основними пріоритетами наглядової діяльності в енергетиці на 2006 рік залишаються:
- встановлення порядку відновлення робіт після нещасних випадків лише за рішенням Держпромгірнагляду і тільки за умови цілковитого усунення причин та недоліків, що призвели до нещасного випадку;
- посилення вимогливості за виконанням Окремого доручення Кабінету Міністрів України від 12.05.2003 № 20758 та рішенням Всеукраїнської наради „Про стан ліфтового господарства України” від 27.04.2004;
- ініціювання розгляду обласними радами з питань безпечної життєдіяльності населення стану безпечної експлуатації ліфтів за участю власників ліфтів та спеціалізованих організацій з обслуговування ліфтів;
- забезпечення періодичності обстеження державними інспекторами технічного стану та умов безпечної експлуатації баштових і стрілових кранів, які монтуються на місці експлуатації на будівельних майданчиках, не менше ніж 2 рази на рік, та обов’язкового обстеження кранів після кожної перестановки на нове місце;
- прискорення затвердження та введення в дію Правил будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки та Правил будови і безпечної експлуатації буксирних витягів для гірськолижників;
- забезпечення ефективного нагляду за порядком введення та безпечною експлуатацію механізованих атракціонів та буксирних витягів для гірськолижників;
- посилення державного нагляду за організацією безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів, перевезених з інших областей (забезпечення організації утримання їх у належному технічному стані та отримання дозволів на право виконання робіт).
|