Прес-служба Нормативна база Роз’яснення законодавства Пошук
 
Головна сторінка
Служба
Положення
Завдання
Керівництво
Структура
Планування роботи
Колегія
Історія створення
Вакантні посади
Діяльність Служби
Наглядова діяльність
Регуляторна діяльність
Громадська рада
Консультації з громадськістю
Доступ до публічної інформації
Звернення громадян
Запобігання проявам корупції
Міжнародна діяльність
Ринковий нагляд
Довідкова інформація
Адміністративні послуги
Методична допомога інспектору
Покажчик НПАОП (01.04.2013)
Реєстри
Звітні документи
Контактна інформація
Центральний апарат
Територіальні управління
Експертно-технічі центри
Телефонна "гаряча лінія"
Телефони довіри
Тематичні видання
 
 

Офіційне представництво Президента України

Верховна Рада України

Кабінет Міністрів України

 


Кращий працівник Держгірпрoмнагляду
Переглянути результати голосування.
 
     
 
РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ від 30.10.2012р. Надрукувати Надіслати ел. поштою
20.11.12

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ

Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України

м. Київ                                      №  1                          «30»  жовтня  2012 року                     

«Підсумки роботи Держгірпромнагляду за 9 місяців 2012 року та завдання про подальше вдосконалення наглядової діяльності у сфері промислової безпеки та охорони праці»

Заслухавши та обговоривши доповідь «Про підсумки роботи Держгірпромнагляду України за 9 місяців 2012 року» колегія відзначає, що за зазначений період кількість нещасних випадків, пов’язаних з виробництвом, порівняно з аналогічним періодом минулого року зменшилась на 9%, або на 703 нещасні випадки (на підприємствах України у 2012 році травмо­вано 7062 особи, у 2011 році – 7765 осіб).

Кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком, пов’язаних з виробництвом, порівняно з аналогічним періодом минулого року зменшилась на 7%, або на 36 нещасних випадків (на підприємствах України у 2012 році смертельно травмо­вано 462 особи, у 2011 році – 498 осіб).

Зменшення кількості нещасних випадків зі смертельним наслідком, пов’язаних з виробництвом, спостерігається  на підприємствах: вугільної промисловості – на 28 (97, було 125), будівельної галузі на – 12 (43, було 55), агропромислового ком­плексу – на 12 (76, було 88), хімічної промисловості – на 7 (6, було 13), транспорту – на 5 (47, було 52), соціально-культурної сфери та торгівлі – на 5 (58, було 63), нафтогазовидобувної промисловості – на 2 (0, було 2), зв’язку на 1 (2, було 3).

Збільшення кількості нещасних випадків зі смертельним наслідком, пов’язаних з виробництвом, спостерігається  на підприємствах: машинобудівної промисловості – на 1 (21, було 20), на об’єктах котлонагляду та підйомних споруд – на 2 (10, було 8), газової промисловості  – на 2 (4, було2), легкої та текстильної промисловості – на 2 (3, був 1), деревообробної промисловості – на 3 (8, було 5), гірничорудної та нерудної промисловості – на 5 (18, було 13), енергетики – на 6 (19, було 13), металургійної промисловості – на 7 (24, було 17), житлово-комунального господарства – на 8 (26, було 18).

За дев’ять місяців 2012 року кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком порівняно з аналогічним періодом 2011 року зменшилась на підприємствах 15 областей України, АР Крим, міста Севастополя, зокрема: у Луганській області – на 26 (44, було 70), у Закарпатській – на 9 (6, було 15), у Полтавській – на 8 (11, було 19), в Одеській – на 4 (11, було 15), у Хмельницькій – на 4 (12, було 16), у Черкаській – на 3 (9, було 12), у Чернівецькій – на 3 (5, було 8), в Івано-Франківській – на 2 (10, було 12), у  Харківській  – на 2 (18, було 20), у Чернігівській – на 2 (5, було 7), у Вінницькій – на 1 (14, було 15), у Львівській – на 1 (12, було 13), у Миколаївській – на 1 (7, було 8), у Тернопільській – на 1 (7, було 8), у Херсонській – на 1 (8, було 9), в АР Крим – на 4 (10, було 14), у м. Севастополі – на 1 (4, було 5).

Кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком, пов’язаних із виробництвом, за дев’ять місяців 2012 року порівняно з аналогічним періодом 2011 року збільшилась на підприємствах 9 областей України: у Волинській області – на 1 (6, було 5), у Житомирській – на 1 (10, було 9), у Рівненській – на 1 (10, було 9), у Запорізькій – на 2 (19, було 17), у Дніпропетровській – на 3 (40, було 37), у Кіровоградській – на 5 (13, було 8), у Сумській – на 5 (10, було 5), у  Київській  – на  8 (21,  було  13), у Донецькій – на 11 (109, було 98). 

Кількість загиблих на виробництві залишилась на рівні минулого року на підприємствах  міста Києва – по 31 особі за дев’ять місяців 2012 року та за аналогічний період минулого року.

Загальна кількість нещасних випадків, пов’язаних із виробництвом, за дев’ять місяців 2012 року порівняно з дев’ятьма місяцями 2011 року зменшилась на підприємствах: вугільної промисловості – на 467 (2696, було 3163), машинобудівної промисловості – на 85 (574, було 659), будівельної галузі – на 52 (305, було 357), агропромислового ком­плексу – на 36 (720, було 756), зв’язку – на 23 (45, було 68), газопостачання – на 20 (34, було 54), житлово-комунального господарства – на 16 (188, було 204), соціально-культурної сфери та торгівлі – на 61 (1012, було 1073), транспорту – на 14 (410, було 424), нафтогазовидобувної промисловості – на 5 (20, було 25).

Загальна кількість нещасних випадків, пов’язаних із виробництвом, за дев’ять місяців 2012 року порівняно з дев’ятьма місяцями 2011 року збільшилась на підприємствах: металургійної промисловості – на 5 (390, було 385), на об’єктах котлонагляду та підйомних споруд – на 6 (29, було 23), хімічної промисловості – на 6 (169, було 163), деревообробної промисловості – на 14 (84, було 70), гірничорудної та нерудної промисловості – на 15 (216, було 201), легкої та текстильної промисловості – на 30 (53, було 23).

Кількість травмованих на виробництві залишилась на рівні минулого року в енергетиці – по 117 осіб за дев’ять місяців 2012 року та за аналогічний період минулого року.

За дев’ять місяців 2012 року порівняно з дев’ятьма місяцями 2011 року загальна кількість нещасних випадків, пов’язаних із виробництвом, зменшилась на підприємствах 20 областей України, міст Києва та Севастополя, зокрема: у Луганській області – на 283 (875, було 1158), у Донецькій – на 167 (2556, було 2723), в Одеській – на 51 (128, було 179), у Харківській – на 36 (194, було 230), у Вінницькій – на 32 (148, було 180), у Волинській – на 31 (132, було 163), у Кіровоградській – на 19 (97, було 116), у Житомирській – на 18 (121, було 139), у Пол­тавській – на 17 (166, було 183), у Черкаській – на 16 (78, було 94), у Миколаївській – на 12 (73, було 85), у Запорізькій – на 9 (287, було 296), у Хмельницькій – на 6 (114, було 120), у Чернігівській – на 6 (106, було 112), у Київській – на 5 (133, було 138), у Херсонській – на 5 (99, було 104), у Закарпатській – на 4 (47, було 51), у Чернівецькій – на 4 (37, був 41), у Рівненській – на 3  (96, було 99), у Сумській – на 1 (121, було 122), у м. Києві – на 64 (259,  було 323), у м. Севастополі – на 8 (30, було 38).

Кількість нещасних випадків, пов’язаних із виробництвом, за дев’ять місяців 2012 року порівняно з дев’ятьма місяцями 2011 року збільшилась на підприємствах чотирьох областей України та АР Крим: у Тернопільській області – на 6 (52, було 46), в Івано-Фран­ківській – на 11 (86, було 75), у Львівській – на 13 (213, було 200), у Дніпропетровській – на 40 (612, було 572), в АР Крим – на 24 (202, було 178).

За підсумками роботи за дев’ять місяців 2012 року збільшення кількості травмованих внаслідок нещасних випадків, пов’язаних із виробництвом, спостерігається на підприємствах, піднаглядних територіальним управлінням Держгірпромнагляду:

у Дніпропетровській області – на 30 (274, було 244); Криворізькому гірничопромисловому – на 20 (235, було 215); в АР Крим та м. Севастополі – на 16 (228, було 212); в Івано-Франківській – на 11 (85, було 74); у Тернопільській – на 5 (51, було 46).

Збільшення кількості нещасних випадків зі смертельним наслідком, пов’язаних з виробництвом, спостерігається  на підприємствах, піднаглядних територіальним управлінням Держгірпромнагляду: у Донецькій області – на 11 (113, було 102); у Київській області та м. Києві – травмованих зі смертельним наслідком на 8 (52, було 44); Криворізькому гірничопромисловому – на 6 (16, було 10); у Сумській області – на 5 (10, було 5); у Кіровоградській – на 4 (10, було 6); у Волинській – на 1 (5, було 4); у Житомирській – на 1 (10, було 9); у Запорізькій – на 1 (18, було 17).

Найбільш травмонебезпечними галузями економіки в Україні в звітному періоді стали вугільна, машинобудівна промисловість, агропромисловий комплекс та соціально-культурна сфера. Питома вага травмованих працівників на підприємствах цих галузей складає 71% від загальної кількості травмованих на підприємствах в Україні.

Аналіз причин нещасних випадків зі смертельним наслідком свідчить, що 72% таких випадків сталось з організаційних причин, з технічних –  19%, а з психофізіологічних – 9%.

Серед подій, під час яких стались нещасні випадки зі смертельним наслідком переважну кількість складають дорожньо-транспортні пригоди та наїзди транспортного засобу (25% від загальної кількості загиблих); падіння, обрушення, обвалення предметів, матеріалів, породи, ґрунту тощо (16%); падіння потерпілого з висоти  (13%); дія предметів та деталей, що рухаються, розлітаються, обертаються (13%).

За дев’ять місяців поточного року порівняно з аналогічним періодом минулого року на 8 % збільшилась кількість перевірок суб’єктів господарювання та виробничих об’єктів (115 449,  було 106 809).

Впродовж зазначеного періоду у 96 878 випадках тимчасово зупинялися виробництво, виконання робіт  або надання послуг, що на 11% більше, ніж за аналогічний період минулого року (було 87 277).

На 9 % збільшилась загальна кількість працівників, притягнутих до адміністративної відповідальності (68 516, було 62 806). На 10 % збільшилась кількість притягнутих до адміністративної відповідальності керівників (16 403, було 14 887).

Сума штрафів накладених на працівників за порушення вимог законодавства з охорони праці склала більше ніж 11 млн. 164 тис. грн., з неї на керівників – понад 3 млн. 322 тис. грн.

За несвоєчасне подання або неподання інформації про нещасний випадок за дев’ять місяців 2012 року притягнуто до адміністративної відповідальності 178 працівників.

На засіданнях колегій територіальних органів Держгірпромнагляду заслухано 463 керівника суб’єктів господарювання, що на 7( 1%)  менше, ніж за аналогічний період минулого року.

За порушення вимог законодавства з охорони праці на 1 179 осіб надіслано матеріали до органів прокуратури для відповідного реагування.

Більшість показників ефективності наглядової роботи за дев’ять місяців 2012 року, порівняно з аналогічним періодом минулого року, поліпшилися.

Так, середня кількість тимчасових зупинок на одну перевірку по Службі склала 0,87, що на 4 % більше, ніж за дев’ять місяців минулого року, в якому цей показник становив 0,84.

На 2 % збільшилась середня кількість штрафів на одну перевірку (було – 0,61, стало – 0,62).

У середньому по Службі за дев’ять місяців один штраф припав на 1,41 тимчасових зупинок. За дев’ять місяців минулого року один штраф припадав на 1,39 тимчасових зупинок.

Разом з тим, середня кількість перевірок по Службі на одного інспектора зменшилась на 1 %, або на 1 перевірку, або (було – 104, стало – 103).

За 9 місяців 2012 року територіальними управліннями Держгірпромнагляду України анульовано 41 дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, в тому числі 10 дозволів, анульовано на підставі, визначеної пунктом 12 статті 21 Закону України «Про охорону праці», а саме: виникнення аварії, вибуху, пожежі, нещасного випадку, внаслідок недодержання вимог законодавства про охорону праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки або експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, на які видано дозвіл.

Інформація щодо анулювання дозволів надається до Держгірпромнагляду вчасно (щомісячно до 5 числа, наступного за звітним місяця). В той же час у деяких випадках зміни в електронний реєстр дозволів щодо їх анулювання вносяться із запізненням.

З метою подальшого вдосконалення державного нагляду за створенням та дотриманням безпечних і нешкідливих умов праці, комплексного управління охороною праці та усунення допущених недоліків

К О Л  Е Г І Я     В И Р І Ш И Л А :

1. Взяти до відома, що всі заходи, заплановані на I-III квартали 2012 року, в цілому виконано.

2. У зв’язку зі значним ростом рівня смертельного травматизму на піднаглядних підприємствах попередити про персональну відповідальність начальника територіального управління Держгірпромнагляду у Сумській області (Пантелєєва І.В.), що у разі неналежного виконання завдань та повноважень щодо здійснення заходів державного нагляду, що може призвести до збільшення кількості нещасних випадків зі смертельними наслідками на піднаглядних підприємствах, порівняно з аналогічним періодом минулого року, його буде притягнуто до дисциплінарної відповідальності.

3. Вказати начальникам територіальних управлінь Держгірпромнагляду у Донецькій області (Королю В.І.), Криворізького гірничопромислового територіального управління (Чередніченку О.Є.), у Кіровоградській області (Береславському В.О.), у Київській області та м. Києві (Румежаку О.М.) на недостатню ефективність державного нагляду, що призвело до зростання рівня смертельного виробничого травматизму на піднаглядних підприємствах.

4. Вказати начальникам територіальних управлінь Держгірпромнагляду у Вінницькій (Ковалю А.Д.), Донецькій (Королю В.І.), Херсонській
(Верзилову Г.В.) та Хмельницькій (Нестеруку О.П.) областях на недостатній нагляд за спеціалізованими підприємствами газового господарства та суб’єктами господарювання, що виконують роботи з проектування, будівництва, ремонту та технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів, що призвело до збільшення кількості аварій.

5. Звернути увагу начальників територіальних управлінь Держгірпромнагляду у Волинській (Давидюка О.К.) та Житомирській         (Бобра Ю.Г.), Запорізькій (Бабенка О.П.) областях на збільшення кількості нещасних випадків із смертельним наслідком на піднаглядних підприємствах.

6. Начальнику територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області (Королю В.І.):

Вжити заходів щодо підвищення ефективності державного нагляду на піднаглядових підприємствах металургійної та машинобудівної галузей.

Строк: до 15 грудня 2012 року.

7. Начальникам територіальних управлінь Держгірпромнагляду у Донецькій (Королю В.І.), Луганській (Труфанову О.П.) та Львівській
(Царику Ю.В.) областях здійснити аналіз причин нещасних випадків і аварій  на підприємствах вугільної галузі, які відбулися у поточному році та зажадати від керівників вугільних підприємств на основі зазначеного аналізу розробити і впровадити комплекс заходів з підвищення рівня промислової безпеки.

Строк:  до 1 грудня  2012 року.

8. Начальникам територіальних управлінь Держгірпромнагляду в
АР Крим та м. Севастополі, Київській області та м. Києві, у Донецькій, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Полтавській, Харківській, Черкаській та Чернівецькій областях забезпечити проведення перевірок готовності об’єктів туристичної діяльності до гірськолижного сезону 2012-2013 років.

Строк – листопад 2012р.

9. Начальникам самостійних структурних підрозділів центрального апарату та територіальних управлінь Держгірпромнагляду забезпечити безумовне виконання наказів Держгірпромнагляду України щодо реалізації у 2012 році положень, закріплених угодами про співробітництво з облдержадміністраціями та профспілковими організаціями на регіональному та галузевому рівнях та надання відповідної інформації до центрального апарату Держгірпромнагляду.

Строк:  до 10 січня 2013 року.

10. Начальнику управління нагляду за промисловою безпекою на виробництвах і об’єктах підвищеної небезпеки (Морозову В.М.) підготувати лист до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України стосовно зростання рівня смертельного виробничого травматизму на підприємствах житлово-комунального господарства та відновлення відомчого контролю за станом охорони праці на підприємствах галузі.

Строк:  впродовж листопада 2012 року.

11.  Начальникам управлінь нормативно-правового та юридичного забезпечення (Калиновській І.Г.) та організації державного нагляду
(Радіонову М.О.) опрацювати пропозиції щодо внесення змін до чинного законодавства про заборону залучення роботодавцями до виконання робіт з підвищеною небезпекою працівників за цивільно-правовими угодами.

Строк:  впродовж I кварталу 2013 року.

12. Начальникам самостійних структурних підрозділів та територіальних органів Держгірпромнагляду України забезпечити безумовне виконання наказів Держгірпромнагляду України щодо реалізації у 2012 році положень закріплених угодами про співробітництво з облдержадміністраціями та профспілковими організаціями на регіональному та галузевому рівнях та надання відповідної інформації до центрального апарату Держгірпромнагляду.

Строк: 10.01.2013 року.

13. Начальникам територіальних управлінь Держгірпромнагляду:

13.1. Провести аналіз стану виробничого травматизму та наглядової діяльності за дев’ять місяців 2012 року, результати якого розглянути на засіданнях колегій територіальних управлінь, а також заслухати звіти керівників підприємств, які допустили зростання кількості нещасних випадків із смертельним наслідком.

Строк:  до 1 грудня  2012 року.

13.2. Активізувати інформаційно-роз’яснювальну роботу в засобах масової інформації та на підконтрольних підприємствах із залученням всіх зацікавлених сторін (Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві, профспілок, органів місцевого самоврядування та державних адміністрацій) з питань попередження нещасних випадків та аварій на виробництві.

Строк: впродовж IV кварталу 2012 року.

13.3. Під час здійснення заходів державного нагляду за суб’єктами господарювання, що експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки (в тому числі атракціони), забезпечити обов’язкову перевірку відповідності фактичного стану цієї техніки, охорони праці та промислової безпеки суб’єкта господарювання вимогам нормативно-правових актів з охорони праці, а також обмін інформацією з експертно-технічними центрами Держгірпромнагляду із зазначених питань.

Строк: постійно.

13.4. Під час проведення перевірок суб’єктів господарювання агропромислового комплексу, соціально-культурної сфери, легкої, текстильної та деревообробної промисловості забезпечити перевірку дотримання вимог безпеки під час виконання газонебезпечних робіт у колодязях, ємностях, замкнених та обмежених просторах, а також на наявність дозволу на виконання таких робіт.

Строк: постійно.

13.5. Забезпечити обов’язкову перевірку дотримання вимог безпечної експлуатації та обслуговування деревообробного устаткування, його технічного стану, проведення навчання працівників з охорони праці під час проведення заходів державного нагляду за суб’єктами господарювання деревообробної галузі. У разі виявлення порушень вимог безпеки забороняти експлуатацію такого обладнання та притягувати керівників до адміністративної відповідальності.

Строк: постійно.

13.6. Провести інформаційно-роз’яснювальну роботу на піднаглядових підприємствах стосовно вжиття заходів із запобігання нещасним випадкам із смертельним наслідком через наїзди транспортних засобів, які використовуються у певних технологічних процесах, або внаслідок ДТП на дорогах загального користування, у тому числі  з участю технологічних транспортних засобів, з урахуванням специфічних для галузей мобільних засобів праці.

Строк:  до 1 грудня  2012 року.

13.7. Провести аналіз матеріалів розслідувань обставин та технічних причин аварій, пов’язаних з використанням газу в побуті, що сталися впродовж III кварталу 2012 року, а також стану виконання заходів, запропонованих комісіями. Підготувати та надати до Держгірпромнагляду аналітичну довідку та пропозиції про підвищення рівня безпеки користування газом у побуті та удосконалення державного нагляду.

Строк: до 1 грудня 2012 року.

13.8. У зв’язку із зростанням рівня смертельного травматизму провести перевірку стану промислової безпеки і охорони праці на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства. Особливу увагу приділити проведенню навчання з питань охорони праці, забезпеченості працівників засобами індивідуального і колективного захисту, стану вентиляційних систем КНС, стану систем контролю якості повітря робочих зон, виконанню газонебезпечних робіт, наявності проектної документації на об’єкти підвищеної небезпеки, їх відповідності проектним рішенням та дотриманням умов дозволів.

Вжити відповідних заходів до суб’єктів господарювання, які виконують за договорами з підприємствами ВКГ роботи підвищеної небезпеки без дозволу Держгірпромнагляду України.

Про результати перевірки поінформувати Держгірпромнагляд.

Строк: до 1 грудня 2012 року.

13.9. Продовжити роботу з контролю за спеціалізованими підприємствами газового господарства та суб’єктами господарювання, що виконують роботи з проектування, будівництва, ремонту та технічного обслуговування димових і вентиляційних каналів щодо забезпечення  надійної та безпечної експлуатації газового господарства, димових і вентиляційних каналів житлових будинків.

Строк: впродовж IV кварталу 2012 року.

13.10. Ініціювати перед місцевими державними адміністраціями та Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України розгляд питання щодо проведення під час державної реєстрації юридичних осіб інформаційно-роз’яснювальної роботи  стосовно основних вимог Закону України «Про охорону праці».

Строк: впродовж IV кварталу 2012 року.

13.11. З метою більш дієвого впливу на роботодавців посилити співпрацю з органами прокуратури щодо притягнення винних осіб до відповідальності за результатами проведених спеціальних розслідувань нещасних випадків, а також технічних розслідувань обставин та причин виникнення аварій, пов’язаних з використанням газу в побуті.

Строк: впродовж IV кварталу 2012 року.

14. Начальникам експертно-технічних центрів Держгірпромнагляду України:

Встановити контроль за якістю виконання експертних обстежень стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єктів господарювання, а також висновків експертизи про відповідність (невідповідність) об’єкта експертизи вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки. У разі виявлення порушень своєчасно надавати інформацію територіальним органам Держгірпромнагляду.

Строк: постійно.

15. Державній установі «Національний науково-дослідний інститут промислової безпеки та охорони праці» (Дєньгіну А.П.):

15.1. Розглянути питання щодо створення Єдиної інформаційно-аналітичної системи обліку устаткування підвищеної небезпеки на підприємствах хімічного комплексу України.

Строк: до 1 грудня 2012 року.

15.2. Опрацювати методичні рекомендації щодо впровадження ризикоорієнтованого підходу під час здійснення державного нагляду за промисловою безпекою та охороною праці.

Строк: І півріччя 2013 року.

16. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступників Голови Держгірпромнагляду відповідно до розподілу обов’язків.

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ

Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України                                                                                       

м. Київ                                            2                                «30»  жовтня  2012 року                   

«Про стан промислової безпеки і охорони праці на

вугільних підприємствах ПАТ «Краснодонвугілля»

Розглянувши довідку «Про стан промислової безпеки та охорони праці на вугільних підприємствах ПАТ «Краснодонвугілля», колегія відзначає, що певна робота з поліпшення стану промислової безпеки, зменшення кількості випадків виробничого травматизму в структурних підрозділах вугільних підприємств проводилась.

         Разом з тим до цього часу на значній частині вугільних шахт не достатньо здійснюється нагляд за дотриманням вимог законодавства з охорони праці посадовими особами та відповідальними за безпеку праці працівниками усіх ланок виробництва, на яких покладено обов'язки з організації контролю безпечного ведення гірничих робіт, внаслідок чого причини аварій і виробничого травматизму повторюються.

Наслідком такого ставлення посадових осіб окремих шахт до своїх обов’язків є незадовільний стан охорони праці та неприпустимо високий рівень виробничого травматизму. У 2011 році на шахтах ПАТ «Краснодонвугілля» сталося 105 нещасних випадків, з них – 22 зі смертельними наслідками.

Не виконується наказ генерального директора ПАТ «Краснодонвугілля» від 11.06.2012 № 63/б Про запровадження системи СУВОП з інтегрованими стандартами OHSAS 18001:2007 щодо внесення доповнень до посадових інструкцій інженерно-технічних працівників шахт. Робота ПАТ «Краснодонвугілля» з охорони праці базується на нормативі OHSAS 18001:2007, а вимоги СУВОП не виконуються.

Залишаються неукомплектованими штати дирекцій і служб ПАТ «Краснодонвугілля», 12 фахівців не пройшли у визначений строк періодичну перевірку знань з охорони праці. Не мають відповідної освіти 14 посадових осіб акціонерного товариства.

Після підземних обстежень окремі інженерно-технічні працівники та керівники структурних підрозділів не видавали обов`язкові до виконання письмові розпорядження про усунення виявлених порушень вимог нормативних та інших документів з охорони праці, не припиняли роботи у небезпечних місцях де була загроза життю і здоров'ю працівників. 

Підземним працівникам видаються для роботи протиаерогазові (з напівмасками) фільтри, які не придатні для використання в підземних умовах у запиленій шахтній атмосфері.

До цього часу в ПАТ «Краснодонвугілля» не проводиться паспортизація виробничих будівель, споруд та інженерних мереж з видачею висновку про їх технічний стан.

На шахтах «Молодогвардійська» і «Самсонівська-Західна» не здійснюється доставка працівників в уклонних полях шахт на робочі місця:

  на Орловському повітроподавальному хіднику пл. k2н шахти «Молодогвардійська» (різниця відміток кінцевих пунктів становить 143м);

            в уклонному полі шахти «Самсонівська-Західна» по пласту пл. k2н (різниця між відмітками кінцевих пунктів становить 242м).

Не використовується один з основних важелів поліпшення стану промислової безпеки – економічне стимулювання робіт з охорони праці.

З метою усунення виявлених недоліків та активізації діяльності підприємств вугільних шахт ПАТ «Краснодонвугілля» щодо виконання вимог з охорони праці

КОЛЕГІЯ ВИРІШИЛА :

         1. Визнати роботу керівників ПАТ «Краснодонвугілля» та його структурних підрозділів із забезпечення належного стану промислової безпеки та охорони праці  недостатньою. 

         2.  Генеральному директору ПАТ «Краснодонвугілля»:

         2.1. Усунути порушення вимог нормативних документів з охорони праці, виявлені під час всебічної перевірки, вжити необхідних заходів з унеможливлення їх надалі.

                                                                               Строк: до 26.11.2012.

2.2. Проаналізувати причини низького рівня роботи керівників і фахівців ПАТ «Краснодонвугілля» щодо функціонування системи СУВОП, виконання ними посадових обов'язків зі створення безпечних і нешкідливих умов праці, дати відповідні оцінки посадовим особам.

                                                                               Строк: до 26.11.2012.

2.3. За матеріалами всебічної перевірки розробити та затвердити комплекс заходів з усунення порушень вимог нормативних актів з охорони праці і погодити їх з теруправлінням у Луганській області.

                                                                               Строк: до 26.11.2012.

           3. Начальнику територіального управління у Луганській області:

           3.1. Розглянути до 28.12.2012 на раді територіального управління хід виконання розроблених заходів із зазначеного питання.

                                                                                           Строк: до 28.12.2012.

          3.2. Забезпечити системний нагляд за виконанням на підприємствах ПАТ «Краснодонвугілля» рішень колегії щодо стану промислової безпеки та охорони праці.

                                                                                           Строк: щоквартально.

            3.3. Вживати всіх важелів впливу передбачених чинним законодавством до посадових осіб, що не забезпечують дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці під час ведення гірничих робіт.

                                                                                             Строк: постійно.

            3.4. Інформацію про виконання рішень колегії надати до управління   нагляду у вугільній промисловості.                   

                                                                                              Строк:  до 10.01.2013.

            4. Контроль за виконанням прийнятих рішень покласти на Першого заступника Голови Держгірпромнагляду Шайтана В.А.

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ

Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України                                                                                         

м. Київ                                             № 3                               «30»  жовтня  2012 року                      

«Про стан розгляду подання Генеральної прокуратури України

від 28.09.2012 № 97/1/2-165вих-12 «Про усунення порушень Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про охорону праці», причин та умов, що їм сприяють»

Управління нормативно-правового та юридичного забезпечення для підготовки засідання колегії з розгляду питання «Про стан розгляду подання Генеральної прокуратури України від 28.09.2012 № 97/1/2-165вих-12 «Про усунення порушень Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про охорону праці», причин та умов, що їм сприяють», надає питання для включення в проект рішення.

КОЛЕГІЯ ВИРІШИЛА :

Схвалити План заходів до усунення порушень Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про охорону праці», інших нормативно-правових актів при здійсненні державного нагляду (контролю), виявлених Генеральною прокуратурою України (подання від 28.09.2012             № 97/1/2-165вих-12).

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ

Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України

м. Київ                                         № 4                                «30»  жовтня  2012 року                     

«Про участь ДУ «Національний науково-дослідний

інститут промислової безпеки та охорони праці»

в заснуванні наукового парку»

Відповідно до  Закону України „Про  наукові парки” від  25.06.2009р.

№ 1563 – VI наукові парки створюються з метою розвитку науково-технічної та інноваційної діяльності за відповідним напрямком, ефективного та раціонального використання наявного наукового потенціалу, матеріально-технічної бази для впровадження результатів наукових досліджень на ринку.

Засновниками наукових парків серед інших юридичних осіб можуть виступати наукові установи.

Проблеми виробничого травматизму та професійної захворюваності потребують активізації інноваційної діяльності в сфері промислової безпеки, охорони та медицини праці.

Одним  з перспективних заходів для поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища може стати створення наукового парку „Профілактична медицина, охорона праці – новітні системи і технології”.

Національний науково-дослідний інститут промислової безпеки та охорони праці має вагомі результати наукової діяльності, визначені перспективи розвитку за пріоритетними науковими напрямами та потенційно може виступити співзасновником наукового парку зазначеного профілю.

КОЛЕГІЯ ВИРІШИЛА:

1. Інформацію директора ДУ „ННДІПБОП” Дєньгіна А.П. взяти до відома.

2. Погодити участь Національного науково-дослідного інституту промислової безпеки та охорони праці в заснуванні наукового парку „Профілактична медицина, охорона праці – новітні системи і технології”.

< Попер.   Наст. >
 
Соціальна реклама

Кращий працівник Держгірпромнагляду 2012
Переглянуть результати конкурсу
Малюнки переможців конкурсу Охорона праці очима дітей - 2012
Переглянуть результати конкурсу
Конкурс на кращий слоган

ОГОЛОШЕНО
Всеукраїнський конкурс «Кращий слоган з охорони праці» серед студентів професійно-технічних та вищих навчальних закладів

28 квітня – Всесвітній день охорони праці

Науково-практичний семінар

РЕКОМЕНДАЦИИ
V международной научно-технической конференции
«Промышленная безопасность и охрана труда-2012.
Проблемы. Перспективы»

Оперативна інформація


Всі новини

 HotLog

Rated by MyTOP

RSS 2.0
 

© 2010 "Держгірпромнагляд України"
При використаннi матерiалiв посилання на Держгірпромнагляд України обовязкове.